Wirtualny spacer po mieszkaniu – zrób, by sprzedać nieruchomość

Czy wirtualny spacer po mieszkaniu może pomóc w sprzedaży nieruchomości? W wielu przypadkach tak. Część specjalistów uważa, że dotyczy to także przypadków, gdy mieszkanie jest w nie najlepszym stanie lub po prostu niewykończone. Kupujący nawet wtedy będzie wolał zobaczyć nieruchomości online, zanim wybierze się do niej osobiście. Jak zrobić lub zlecić wirtualny spacer? Informacje poniżej

Wirtualny spacer po mieszkaniu – kiedy powinien się sprawdzić?

Są różne podejścia do tego zagadnienia. Część sprzedających jest zdania, że wirtualny spacer po mieszkaniu sprawdzi się tylko w przypadku gdy nieruchomość jest ładna, „fotogeniczna”, czyli z założenia nie zniechęci oglądających do wizyty a później do kolejnego kroku, czyli zakupu. Inni uważają, że, nawet jeśli mieszkanie jest w opłakanym stanie, warto pokazać je takim, jakie jest, by kupujący mógł ocenić, jakie będą koszty przygotowania go do zbycia, a co za tym idzie, by mógł już przed wizytą skalkulować wstępnie jakie nakłady będą potrzebne np. na potrzeby remontu czy tzw. odświeżenia. Wirtualne spacery w mieszkaniach sprawdzają się też – co pokazały ostatnie miesiące – w czasach pandemii, gdy spotykanie się z obcymi osobami może być ryzykowne dla zdrowia.

Wirtualne spacery w mieszkaniach. Ceny

Ceny wirtualnych spacerów po mieszkaniach zależą od tego, z jakiej użyciem technologii przygotowujemy spacer – czy robimy to samodzielnie, czy zlecamy „na zewnątrz”, wreszcie od tego, czy wirtualny spacer ma model 3D – tak jak wirtualne spacery Metterport (a tu można zobaczyć, jak wygląda wirtualny spacer z modelem 3D. Część firm dostarcza narzędzia do wirtualnych spacerów w modelu abonamentowym, np. wirtualne spacery Feelestate. Inne firmy robią wirtualne spacery za zlecającego, czyli zajmują się całością – przeprowadzeniem sesji i zmontowaniem materiału do końcowej postaci. Wystarczy tylko zapłacić…

Wirtualne spacery z modelem 3D w mieszkaniu. Udogodnienie dla potencjalnych kupujących

Największą korzyścią z wykorzystania wirtualnego spaceru jest oszczędność czasu, zarówno kupującego, jak i sprzedającego.

W wielu przypadkach, gdyby nie wirtualny spacer, obie strony straciłyby masę czasu na niepotrzebne spotkania, które z wirtualnym spacerem po prostu by się nie odbyły. Warto więc odpowiedzieć sobie na pytanie, jaką wartość ma dla nas, nasz własny czas?